reklama

besná zver

Vonku pofukuje vietor, studenými kvapkami dážď bičuje dušu. Človek mlčky sedí za oknom a sklo ho vraj ochráni.Do nosa bije mi zápach rozliateho tušu, papier je skrčený, slzy v očiach, duša na rozhraní. Nespočetné množstvo výčitiek, prosieb a preklínaní venovaných času.Skaly pomaly valia sa kopcom, okolo je hluk.Ich váha nevyhne sa človeku, stromu, ani pšeničnému klasu,rúti sa ako šíp, ktorý opustí napnutý luk. Kričím o pomoc, opäť som sama a vôkol len zrada a falošnosť.Bojím sa, nohy však do zeme pevne vryté mám.Akoby zomrieť tu bola prirodzená moja povinnosť.Prečo keď človek potrebuje lásku, ostáva vždy sám?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Chvíľkami cítim moju dušu ako prázdnu,
vzápätí však plačem pri premietaní filmu mojej minulosti.
Bojím sa tmy a ľudia predsa predo mnou zhasnú.
Ešte nikdy som necítila v sebe toľko krehkosti.

Stále opakujem to isté, teraz už však nie POMOC, PREČO kričím.
Prečo stojím na vrchole mrakodrapu a fascinuje ma výška?
Prečo pocit mám, že všetkým okolo len život ničím?
Cítim sa ako škodná zver, ako besná líška.

Neviem kam mám ísť, čo robiť teraz mám, čo správne bude?
Každá cesta s niečím zlým ma čaká.
O seba sa nebojím, budem plávať proti a nielen po prúde.
Sloboda a boj o dych moju dušu láka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale čo tí, ktorí ostanú za mnou?
Vybrať si chodník nie je také ľahké, ako sa zdať môže.
Zastreli mi oči a nechali ma kráčať tmou,
vedľa mňa padli na zem predmety znejúc ako nože.

Čo správne je? Nebyť a ľudia šťastní budú?
Alebo byť s vedomím, že sme bremenom?
Uľahčiť ľuďom život, podľahla som tomu pudu,
našli dievča na dne rieky, ktorému srdce bolo kameňom.

Janka Kojdova

Janka Kojdova

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Som človek. Jedna z miliónov. Obyčajná a predsa iná, jednoduchá i zložitá. Som spleť pocitov, myšlienok a fantázii. A prečo píšem? Písanie mi dáva to, čo mi nič iné nedokáže dať. Dáva slobodu mojej duši, myšlienkam...mne samotnej. Zoznam autorových rubrík:  BÁSNEPRÍBEHYMYŠLIENKOVÉ POCHODYSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu